Connect with us

Artikler

Her er 5 træningsfejl, som du skal undgå

Når man kigger i træningscenteret er der nogle fejl, som går igen mange gange. I denne artikel får du fem træningsfejl som du skal undgå.

Der findes mange påstande og sandheder på nettet omkring træning og kost.

Man skal derfor altid være kritisk over for hvad man hører, når man prøver at sætte sit træningsprogram sammen.

Men der er også nogle ting, som rigtigt mange der træner gør, men som faktisk er en stor fejl.

I denne artikel gennemgår vi fem træningsfejl som du SKAL undgå.

 

Fejl 1: Ikke får nok søvn

Der er utroligt mange, som undervurderer vigtigheden af at få nok søvn om natten.

Det kan nemlig være fristende at blive sent oppe, selvom man skal tidligt op på arbejde dagen efter.

Men det er netop om natten, at kroppen restituerer og bygger dine muskler op igen, efter at du har været i fitness-centeret.

Det giver derfor ingen mening at lave vægttræning, hvis man ikke får nok søvn – Dine muskler bliver nemlig ikke genopbygget så.

 

Fejl 2: Er utålmodig med fremskridt

Efter man har været i fitness et par gange, er det fristende at stille sig foran spejlet og se efter fremskridt.

Men desværre tager det bare tid før man faktisk kan begynde at se rigtige forskelle på sin krop.

Det er derfor utroligt vigtigt, at man ikke bliver utålmodig, bare fordi at man ikke kan se fremskridt med det sammen – det skal nok komme.

Et godt trick er, at lægge mærke til om man kan løfte tungere vægte efterhånden. Der går nemlig kortere tid før man bliver stærkere, end før man kan forskel på sin krop.

 

Fejl 3: Træner med for store vægte

Når man står nede i fitness-centeret, og der står en masse store drenge rundt omkring, kan det være fristende lige at sætte nogle ekstra plader på vægtstangen.

Det ser nemlig altid federe ud, at træne med de lidt større vægte.

Men vælger man at sætte for store vægte på, gør man desværre sig selv en rigtig dårlig tjeneste.

Har man en for tung vægt kan man nemlig ikke træne ordentligt, hvilket gør at man ikke ikke kommer til at se nogen fremskridt.

Det er derfor meget bedre, at bruge den vægt, som passer til dig, også rent faktisk kunne se forskel efter lidt tid.

 

Fejl 4: Ikke laver øvelserne korrekt

Selvom det ser simpelt ud når andre træner, kan det faktisk godt kræve noget øvelse.

For hvis man ikke laver den korrekte bevægelse, er det heller ikke sikkert, at man aktiverer musklerne korrekt og dermed ikke kommer til at se resultater.

Det kan også ske, at man faktisk kommer til skade fordi, at man laver øvelsen forkert.

Det kan derfor godt betale sig, at søge på nettet eller spørge en ven om hvordan man egentligt skal lave øvelsen.

 

Fejl 5: Man ikke varmer ordentligt op før træning

Mange undervurderer vigtigheden af, at varme ordentligt op før man begynder at træne.

De fleste gør bare direkte fra omklædningsrummet og ud og begynder at løfte vægte.

Men faktisk er det meget vigtigt, at man varmer op før man træner. Dette er fordi, at chance for at man får skader er meget mindre, når man har varmet ordentligt op.

Det er derfor en god ide, at starte alle træninger med 5-15 minutters løb, roning eller anden form for opvarmning.

Det kan derudover også være en god ide, at starte med en lavere vægt som opvarmning, før man begynder den rigtige træning.

Kom med i klubben

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder i din mail.

Skriv en kommentar

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Annonce
Connect
Kom med i klubben

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder i din mail.